Az állandó négykerék-hajtású mindentnyíró kiválóan alkalmas nehéz terepen és magas növényzeten történő használatra. Az AS 940 Sherpa 4WD Loncin egy Loncin motorral van felszerelve, amely lejtős területeken is megbízhatóan működik, köszönhetően az olaj- és üzemanyag-szivattyúnak. Az összkerékhajtás nem csak kiváló teljesítményt nyújt, hanem biztonságot is garantál: emelkedőkön jobb tapadást, lejtőkön pedig erőteljesebb és biztosabb fékezést biztosít. A tapadás további fokozása érdekében a differenciálzár lábpedállal aktiválható. A meghajtás egy fokozatmentes hidrosztatikus rendszerrel működik, amelyet teljes egészében a hajtókar irányít. Ez a kar négy különböző funkcióval rendelkezik: az előre- és hátramenet vezérlése, a fék és a rögzítőfék aktiválása. Ezen túlmenően az AS 940 Sherpa 4WD Loncin jobb oldalán található egy vészfékpedál. Ennek használatakor a hajtókar automatikusan visszaáll a középső helyzetbe, és a rögzítőfék bekapcsol. A 2 hengeres Loncin motor 708 köbcentiméteres kapacitásával 21,7 lóerő maximális teljesítményt biztosít, amely elegendő még a legnehezebb feladatokhoz is. Az AS 940 Sherpa 4WD Loncin vágószélessége 90 cm, zárt oldalsó kialakítással és szörfösen felfüggesztett vágóasztallal. A gép az AS keresztkés rendszert használja, ahol a fő kés rúdja a szabadon lengő, megfordítható pengékkel levágja a növényt, míg a fölötte lévő mulcsozókés tovább aprítja azokat. A gép akár 5500 m²/óra területet is képes lefedni, és akár 1,5 méter magas fűt vagy bokrokat is gond nélkül levág. Az AS 940 Sherpa 4WD Loncin középen és hátul távolítja el a vágott anyagot, így a talajtakaró nem akad el a hátsó kerekeken, ami garantálja a maximális tapadást, különösen lejtős vagy nedves körülmények között. Opcionálisan talajtakaró készlet is rendelhető, amely még finomabb mulcsozást tesz lehetővé alacsony és közepes növényzetben. A szörffelfüggesztésű vágóasztal előnye, hogy a talajjal érintkezve felfelé mozdul el, például amikor hegycsúcsokon vagy dombokon halad át, így védi a gyepet és a késeket a sérülésektől. A vágási magasság központilag, rugós mechanizmussal állítható, és öt fokozatban szabályozható 50 és 105 mm között.